www.manueelpraktijkassen.nl.

Een massage krijgen, is tijd nemen voor jezelf.

Zwangerschapsbehandeling

In de zwangerschap kan een vrouw met veel lichamelijke klachten te maken krijgen zoals pijn in de rug en nek en vocht vasthouden. Maar ook bekkenklachten, kramp in de kuiten en slecht kunnen slapen, zijn veel voorkomende problemen.

Zwangerschapsmassage geeft directe verlichting van pijn en ongemak, en is tevens een ontspannen massage. Het verbetert de bloedcirculatie waardoor afvalstoffen sneller het lichaam verlaten, het werkt kalmerend, is pijnbestrijdend en geeft een geluksgevoel.

De massage wordt gegeven op een massagebank met een fijne massageolie en duurt 50 min.  Wilt u liever een Shiatsu behandeling tijdens de zwangerschap? Ook dat behoort tot de mogelijkheden.

Reiki

Reiki betekent Universele Energie en is een balans tussen binnen (ki) en buiten (rei). Bij Reiki wordt er energie doorgegeven via de handen van de Reiki gever naar de ontvanger. Iedereen heeft energie nodig om goed te kunnen functioneren. Is er ergens een blokkade bijvoorbeeld door ziekte of gebeurtenissen uit het verleden dan kan de energie niet meer goed door je lichaam stromen. Reiki kan deze lichamelijke en geestelijke blokkades opheffen en zorgt ervoor dat het lichaam zichzelf geneest.

Wat kan Reiki voor u doen:

•   Werkt zeer ontspannend en is goed tegen stress/burn out
  •   Pijn verzachtend, bijvoorbeeld bij reuma, ischias, jicht, hernia of migraine
  •   Men herstelt sneller na ziekte
  •   Maar ook in acute gevallen zijn er hele goede resultaten met Reiki, hierbij kun je denken  aan verstuikingen en verzwikkingen.